Rok temu południowo-zachodnią część Polski nawiedziła klęska powodzi. Jako polska firma nie pozostaliśmy obojętni wobec tej tragedii i potrzeb osób, które ucierpiały w jej wyniku. Na pomoc finansową i materiałową przeznaczyliśmy początkowo 3 mln zł, jednak ostateczna wartość wsparcia przekroczyła 7,7 mln. Z tej kwoty 2,8 mln stanowiła pomoc finansowa, a pozostała część to wartość produktów, które podarowaliśmy potrzebującym na cele remontowe. Nie potraktowaliśmy pomocy powodzianom jako działania akcyjnego. Nasze działania pomocowe trwają do dziś.
Pomoc finansowa i produktowa – prowadzona we współpracy z Fundacją Dobroczynności ATLAS – to nie wszystko. Terenowi przedstawiciele Atlasa, a także nasi szkoleniowcy udzielali poszkodowanym również doraźnej pomocy rzeczowej na miejscu. Pomagali im także w ciągu bieżącego roku w szacowaniu szkód oraz w prawidłowym planowaniu prac remontowych. Jeszcze w okresie minionych wakacji eksperci – rzeczoznawcy Atlasa wykonywali na prośbę mieszkańców fachowe ekspertyzy techniczne stanu budynków.
W okresie trwającej niemal rok akcji pomocowej, z osobami indywidualnymi oraz instytucjami zawarliśmy kilkaset umów darowizny. Na tereny popowodziowe, dla mieszkańców 13 najbardziej poszkodowanych gmin, wysłaliśmy 162 całosamochodowe transporty z produktami do odbudowy i remontu. Skorzystało z nich bezpłatnie tysiące mieszkańców. Wsparcie finansowe z naszej strony trafiło do 238 rodzin, przekazaliśmy także odrębnie ustalone darmowe pakiety produktów dla 260 indywidualnych gospodarstw domowych.
Dziękujemy urzędom gminnym, a także naszym partnerom handlowym za współpracę, za wspólne poczucie obywatelskiej powinności, za wspólną społeczną wrażliwość i solidarność.