Infolinia

Aktualności

25/05/2007
/

Jak kreować wizerunek firmy

Liczne ciekawe i interesujące wystąpienia z zakresu szeroko pojętego sponsoringu oraz działalności z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu pozwoliły uczestnikom na zdobycie wiedzy na temat szans i zagrożeń działań sponsoringowych, możliwości mierzenia ich skuteczności, a także uwarunkowań prawno-podatkowych.

Większość prelegentów właściwie jednoznacznie opowiadała się za przyjęciem dla tego rodzaju działań precyzyjnego analizowania, planowania i dobierania kierunków działań pod kątem długofalowych potrzeb firmy. Adam Masiulanis, dyrektor ds. popierania sprzedaży GRUPY ATLAS, przedstawił nieco odmienny punkt widzenia. Posługując się przykładem naszej firmy, wskazał możliwość zaistnienia innej strategii, opartej o bardziej spontaniczne dobieranie kierunków działań, reagującej na bieżące potrzeby i sytuację, choć nastawionej oczywiście na efekt długofalowy. Warunkiem powodzenia takiej spontanicznej strategii musi być jednak przyjęcie przez przedsiębiorstwo określonych wartości, które są dla klientów jasne i zrozumiałe, i które budują wizerunek marki.

Niezależnie od przyjęcia modelu strategicznego, cel firmowych przedsięwzięć w szeroko pojętym sponsoringu, a także w obszarze społecznej odpowiedzialności, jest wciąż ten sam: klienci i konsumenci, powinni markę odbierać jaką swoją, czuć się z nią sympatycznie i przyjaźnie.