Infolinia

Aktualności

18/12/2014
/

Marki ATLAS i GIPSAR wyróżnione przez Superbrands

Od 2004 roku, najsilniejsze, najbardziej wiarygodne i rozpoznawalne marki na polskim rynku są nagradzane przez międzynarodową organizację Superbrands. ATLAS jest firmą, którą co roku była nagradzana prestiżowym tytułem od momentu zaistnienia plebiscytu w Polsce. W tegorocznej edycji łódzki producent otrzymał wyróżnienia Superbrands 2014/2015 oraz Superbrands Created In Poland. Doceniono również należącą do ATLASA markę GIPSAR. Uroczysta gala odbędzie się wiosną 2015 r.

Laureatów konkursu Superbrands wyłoniono w konsumenckim badaniu przeprowadzonym przez instytut ARC Rynek i Opinia. Proces certyfikacji składał się z dwóch etapów. W pierwszej części weryfikowano znajomość marki oraz skłonność do jej polecania. Po zebraniu i analizie danych, o przyznaniu tytułu decydowała Rada Marek Superbrands – eksperci z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, reklamy i PR. W tegorocznej edycji w badaniu wzięło udział ponad 2400 marek oraz ponad 15 tys. respondentów.

Oficjalne wręczenie statuetek nastąpi podczas uroczystej gali wiosną 2015 r. Przyznawane są wówczas dwie nagrody – tytułowa, dla najcenniejszych marek, oraz nagroda Created In Poland Superbrands – dla firm pochodzących z Polski, które uzyskały najwyższe wyniki zarówno pod względem istnienia i pozycji w świadomości respondentów, jak i rekomendacji. Firma ATLAS już po raz trzeci z rzędu otrzymała oba wyróżnienia w kategorii „Materiały budowlane”, zaś tytuł Superbrands – po raz dziesiąty. Dodatkowo po raz pierwszy w historii projektu nagrodzono markę profesjonalnych mas i gładzi szpachlowych GIPSAR, której producentem jest firma ATLAS. Produkty GIPSAR od lat cieszą się bardzo dużym uznaniem wśród fachowców, architektów i inwestorów. Marka otrzymała nagrodę Created In Poland Superbrands 2014/2015.

– Wysoka pozycja ATLASA w każdej edycji rankingu Superbrands jest najlepszym dowodem na to, że jesteśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych i docenianych polskich marek – mówi Henryk Siodmok, Prezes Zarządu Grupy ATLAS. – O sile brandu świadczą nie tylko produkty, odpowiadające na realne potrzeby rynku i indywidualnych klientów, ale także zasady, które przyświecają nam od samego początku działalności. Na każdym kroku staramy się podkreślać, że jesteśmy firmą, dla której ważne są przede wszystkim polskie wartości, ale też marką nowoczesną, która nie boi się stosowania innowacyjnych rozwiązań na każdym etapie tworzenia, użytkowania i komunikacji produktu – dodaje.

Superbrands to powstała w Wielkiej Brytanii w 1964 r. niezależna światowa organizacja promująca ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację marek, które osiągnęły światowy sukces. Tytuł Superbrands stał się rozpoznawalnym znakiem sukcesu marki, wpływając na popularność produktów oznaczonych logotypem organizacji. Superbrands działa obecnie w 87 krajach – w Polsce od 2004 roku (gdzie jest największym badaniem konsumenckim brandów). Jej wyłączonym przedstawicielem w naszym kraju jest agencja New Communications.