Infolinia

Aktualności

31/03/2005
/
CSR

SPRAWOZDANIE FUNDACJI DOBROCZYNNOŚCI ATLAS

Zarząd Fundacji Dobroczynności ATLAS – organizacji pożytku publicznego – podaje do publicznej wiadomości sprawozdanie ze swojej działalności w roku 2004.

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
FUNDACJI DOBROCZYNNOŚCI ATLAS
ZA OKRES OD 01.01.2004 DO 31.12.2004

I
1. Fundacja Dobroczynności Atlas, z siedzibą w Gdańsku przy ulicy Marynarki Polskiej 59

  • zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Gdańsku XII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru   Sądowego pod numerem KRS: 0000057384 dnia 26.10.2001 r. (wcześniejsza rejestracja – Rejestr   Fundacji, Sąd Rejonowy dla M. Stołecznego Warszawy Wydz.XVI Gospodarczy-Rejestrowy, F   76/96, dnia 09.01.1996 r.)
  • regon 191111406
  • posiada osobowość prawną

2. Celem statutowym Fundacji jest:

  • pomoc ludziom znajdującym się w stanie ubóstwa, zwłaszcza dzieciom,
  • pomoc ludziom dotkniętym chorobą, których nie stać na specjalistyczne leczenie, w tym zwłaszcza   dzieciom,
  • tworzenie, utrzymywanie i prowadzenie hospicjów,
  • udzielanie pomocy materialnej szkołom publicznym i niepublicznym, uczelniom wyższym, szpitalom,   przedszkolom itp.

3. Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.

4. Organami Fundacji są: Rada Nadzorcza Fundacji, Rada Fundacji, Zarząd Fundacji.5. Zarząd kieruje całością spraw Fundacji i podejmuje w tych sprawach decyzje.

6. Członkowie Zarządu: Jolanta Rojek

II
1. Opis działalności statutowej
Fundacja prowadzi działalność dobroczynną, której celem jest pomoc ludziom znajdującym się w stanie ubóstwa, zwłaszcza dzieciom, pomoc ludziom dotkniętym chorobą oraz placówkom zajmującym się pomocą społeczną, zdrowotną, szkolno- wychowawczą.

2. Fundacja udzieliła również wsparcia finansowego i rzeczowego placówkom opiekuńczym i organizacjom z terenu Polski i Łotwy. Są to:

    · Domy Dziecka w Grotnikach, Trzemiętowie, Dąbrówce
    · Zespół Szkół Specjalnych im J. Brzechwy z Kędzierzyna Koźla, Ośrodek Usług
      Opiekuńczo-Wychowawczych w Zawierciu
    · Przedszkole Miejskie nr 152 w Łodzi
    · Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
    · Hospicjum Królowej Apostołów
    · Stowarzyszenie Matki Teresy z Kalkuty w Łodzi
    · Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Specjalnej Troski, Małdyty
    · Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w Warszawie
    · Parafia Rzymsko-Katolicka Św. Floriana w Wadlewie
    · Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Pinczowie
    · Caritas Archidiecezji Gdańskiej
    · Wojewódzki Szpital Specjalistyczny, Odzdział Ginekologiczno-Położniczy w Łodzi
    · Dom Pomocy Społecznej Ustronie w Grotnikach
    · Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy im. J. Korczaka w Kwidzynie
    · Przedszkole nr 14 w Dąbrowie Górniczej
    · Fundacja na Rzecz Dzieci Zagłębia Miedziowego w Legnicy
    · Fundacja Pomocy Dzieciom z Żywca
    · Przedszkole nr 12 w Dąbrowie Górniczej
    · Dom Dziecka w Chorzenicach
    · Świetlica Środowiskowa im. Dzieciątka Jezus w Suwałkach
    · Parafia Matki Bożej Brzemiennej w Gdańsku
    · Szpital Specjalistyczny Św. Wojciecha Odzdiał Neonatologii i Intensywnej Terapii w Gdańsku.
    · Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem umysłowym w Skarszewach
    · Miejskie Przedszkole nr 3 w Zgierzu
    · Przedszkole Polskie na Łotwie

3. Opis głównych zdarzeń prawnych
Fundacja w roku 2004 otrzymała status Organizacji Pożytku Publicznego. Fundacja
zawarła następujące umowy z:

  • Wytwórnią Klejów i Zapraw Budowlanych Spółka Akcyjna w Zgierzu, ul. Szczawińska 52 a
  • Wytwórnią Klejów i Zapraw Budowlanych „Barbara” Spółka Akcyjna, ul. Roździeńskiego 2, Dąbrowa   Górnicza
  • Stowarzyszeniem Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, ul. Marszałkowskiej 6/6, Warszawa –   Uniwersytetem Medycznym w Łodzi, ul. Żeromskiego 113
  • Wytwórnią Klejów i Zapraw Budowlanych „Atlas” Grzelak i wspólnicy, Spółka Jawna, ul. Św. Teresy   105, Łódź
  • Famed Sp. z o.o. Stolno, pow. Chełmno
  • Specjalnym Ośrodekiem Szkolno-Wychowawczym w Pińczowie, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 14,   Pińczów

III
1. Uzyskane przychody:

– darowizna gotówkowa – wpłaty na konto                                            3 811 274,93 PLN
– darowizna materiały                93 904,70 PLN
– odsetki bankowe                      45,07 PLN
– zysk 2003 r                66 499,16 PLN
razem               3 971 723,86 PLN

IV
1. Koszty Fundacji:

– cele statutowe                                                                                          3 544 997,79 PLN
– administracyjne                89 951,76 PLN
razem               3 634 949,55 PLN

V
1. Członkowie organów nie otrzymują wynagrodzenia.
2. Fundacja zatrudnia na stałe cztery osoby:

– dyrektor                                                                                                                     pełny etat
– księgowa                        1/2 etatu
– magazynier                        1/4 etatu
– pracownik d/s korespondencji                        1/2 etatu

3. Wynagrodzenia:

– ze stosunku pracy (brutto)                                                                           48 524,45 PLN
– zakładowy fundusz socjalny                                                               2 373,75 PLN
– nagrody  
– premie  
– umowy zlecenie  
– średnie wynagrodzenie miesięczne                   1 010,00 PLN

4. Fundacja nie udziela pożyczek pieniężnych.

5. Fundacja nie posiada lokat bankowych.

6. Fundacja nie prowadzi działalności zlecanych przez podmioty państwowe i samorządowe.

VI
Wartość aktywów Fundacji 346 920,10 PLN

VII
Wartość zobowiązań 145,79 PLN
/zobowiązania zostały uregulowane w styczniu 2005/

VIII
Fundacja składa deklaracje:

– Urząd Skarbowy                                                                             PIT, CIT-0, CIT-2, CIT 8
– ZUS deklaracje rozliczeniowe

Deklaracje składane są terminowo, podatki płacone w wyznaczonym terminie. Na dzień 31.12.2004 roku jednostka wykazała zysk z działalności w kwocie 336 774,31 PLN, który – zgodnie z uchwałą Zarządu z dnia 18 lutego 2005 – zostanie przeksięgowany na przychód 2005 roku.

IX.
W okresie sprawozdawczym była przeprowadzona kontrola przez Urząd Kontroli Skarbowej w Gdańsku w październiku 2004 r. Podczas kontroli uchybień nie stwierdzono.

 

INFORMACJA DODATKOWA

 

Sprawozdanie sporządzone na dzień 31.12.2004 r. na podstawie ewidencji księgowej Fundacji Dobroczynności ATLAS.

1. Obligacje, udziały, akcje

Wartość nabytych obligacji przez Fundację                                                                      0
Wielkość objętych udziałów w spółkach P.H.                                 0
Wielkość nabytych akcji w spółkach P.H.                                 0

2. Przychód Fundacji

A/ darowizna                                                                                             3 905 179,63 PLN
B/ odsetki bankowe                     45,07 PLN
C/ zysk 2003r              66 499,16 PLN
razem             3 971 723,86 PLN

3. Koszty Fundacji statutowe

A/ przekazana darowizna – gotówka                                                    3 458 258,19 PLN
B/ przekazana darowizna – rzeczowa              86 739,60 PLN
razem             3 544 997,79 PLN

4. Koszty administracji

 

A/ wynagrodzenia pracowników                                                                50 900,20 PLN
B/ składki ZUS                9 669,21 PLN
C/ zużycie materiałów biurowych                1 659,43 PLN
D/ usługi obce(usługi bankowe, znaczki, telefon)              13 528,00 PLN
E/ pozostałe koszty
/wynajem pom. magazynowych, biurowych/
 
 razem pkt. 4              89 951,76 PLN
razem koszty          3 634 949,55 PLN

5. Wynik finansowy

A/ przychód                                                                                                  3 971 23,86 PLN
B/ koszty          3 634 949,55 PLN
Zysk             336 774,31 PLN

Na dzień 31.12.2004 roku jednostka wykazuje zysk z działalności w kwocie 336 774,31 PLN